Pelet Makinesi Rehberi - Pelet em Makinesi - Gübre peletleme Makinesi

 

Pelet makinesi ile Ormansal (Çam ağacı atıklarını peletleme ), bitkisel (Yonca Peletleme, Ot Peletleme vs) , hayvansal atıkları (Tavuk gübre peletleme, Büyükbaş hayvan atıkları peletleme) peletleyerek Hayvan yemi, gübre veya pelet yakıt üretebilirsiniz.

Yem Makinesi, Pelet Yakıt üretim Makinesi, Gübre peletleme Makinesi olmak üzere 3 çeşittir. Her makinenin özellikleri birbirinden farklı olup, satın alınması durumunda buna dikkat edilmelidir.

Yerli pelet makineleri olduğu gibi ithal edilen pelet makineleri de bulunmaktadır.

Bu yazımızda Pelet makineleri ile ilgili tüm detayları, fiyatlarını ve çeşitlerini tek tek açıklamaya çalıştık. Konuyla ilgili soru ve önerilerinizi bize yorum kısmından veya 05537481558 nolu iletişim numaramızdan iletebilirsiniz.

 

Pelet Yem Makinesi ve Pelet Makine Fiyatları

Pelet yem makineleri, istenilen ton ve tonaja göre satın alınmalıdır. Tek makine ile saatte 50 kg'den 50 Tona kadar üretim yapabilen makineler bulunmaktadır. 


Yukarıdaki makinelerin kapasitesi genellikle küçük olur. Saatte 50 kg'den 5 tona kadar bu makineleri kullanabilirsiniz.

Pelet yem makinesi 3 kw gücünde ise saatte 50 kg civarında üretim alabilirsiniz. 3 kw'lık bir makinayı ev elektriği ile rahatlıkla kullanabilirsiniz. Aynı zamanda ev elektriği ile 11 kw gücüne kadar olan makinaları da çalıştırabilirsiniz. 11 kw 'dan sonra sanayi elektriği olan 380 voltu kullanmanız gerekiyor. 

Bu makinelerin tüm parçaları yerli üretilebilmektedir. Ayrıca bu makinelerin nasıl üretildiğini diğer yazılarımızda bulabilirsiniz.


Yukarıdaki yem makinesi ile büyüklüğüne bağlı olarak saatte 1 tondan 50 tona kadar üretim yapabilirsiniz. Ülkemizdeki yem makine üreticilerinin ürünleri Dünya ile yarışır durumdadır. Profesyonel olarak üretim yapan 10 kadar işletme bulunmaktadır. Bu makinelerdeki ürünün preslendiği disk ve top kısmı ithal getirilmektedir. Maalesef disk ve top kısmı Türkiye'de üretilememektedir. Genellikle Almanya ve İtalya'dan tedarik edilir.


Hangi makine ile kaç kg yem üretir? Fiyatları ne kadar?

Makine fiyatları malzemelere bağlı olarak devamlı değiştiği için dolar kuruyla verilmiştir. Bu yazıyı yazdığımız günlerde dolar kuru 8.5 TL idi. Fiyatları buna göre hesaplayınız. Ayrıca yem makine fiyatlarının %100 geçerli olmadığı unutulmamalıdır. Firmalara ve makine özelliklerine göre fiyatlar değişebilmektedir. 

Üretim miktarları ise hammadde cinsine ve hayvan cinsine göre değişebilmektedir. Örneğin büyükbaş hayvan yemi kaba üretilir ve makinenin kapasitesi %30 daha da artar. Tavuk yemi üretilecek ise makine kapasitesi %30 düşer. Çünkü tavuk yemleri küçük üretilir.

  • 3 kw motor gücüyle saatte 50 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 1200 Dolar
  • 5 kw motor gücüyle saatte 100 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 2000 Dolar
  • 11 kw motor gücüyle saatte 200 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 2500 Dolar
  • 15 kw motor gücüyle saatte 250 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 3500 Dolar
  • 22 kw motor gücüyle saatte 350 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 4500 Dolar
  • 37 kw motor gücüyle saatte 650 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 6500 Dolar
  • 45 kw motor gücüyle saatte 800 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 8500 Dolar
  • 55 kw motor gücüyle saatte 1200 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 12.000 Dolar
  • 75 kw motor gücüyle saatte 2000 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 18.000 Dolar
  • 90 kw motor gücüyle saatte 2750 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 22.000 Dolar
  • 110 kw motor gücüyle saatte 5000 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 30.000 Dolar
  • 132 kw motor gücüyle saatte 7,500 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 40.000 Dolar
  • 264 kw motor gücüyle saatte 12.000 kg üretim yapılır. Yem makine fiyatı 50.000 Dolar
Motor güçleri arttıkça kapasiteler de aynı oranlarda artmaktadır. 

Yorumlar